فضای رسانه ای ما و دشمنان

به گزارش خبرگزاری فارس، علی دارابی نوشت: در جنگ رسانه ای که آمریکا علیه ایران به «ناحق» براه انداخته است. آرایش رسانه ای ما در ایران نمره قابل قبولی ندارد در حالی که رسانه های همراه و حامی دشمن ما یعنی آمریکا بلوغ و حرفه گری خود را بار دیگر به اثبات رساندند.

اتحاد مردم، رهبری مقتدر و با صلابت، سابقه تاریخی ایرانیان در دشمن ستیزی، نفوذ و عمق استراتژیک و راهبردی ایران در منطقه توانمندی ها و ظرفیت های فوق العاده ایران در جنگ نامتقارن و آگاهی و وقوف دشمنان از این توانمندی ها اصلی ترین دلایل عقب نشینی و اجتناب آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه از درگیری با ایران است.

اما افسوس که اغلب فضای مجازی، مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های داخلی کشورمان غافل از این توانمندی ها و به رخ کشیدن آن به دشمنان، با کمال تاسف در زمین دشمن بازی می کنند و خواسته یا ناخواسته مرعوب جنگ روانی دشمنان ، بدنبال القاء جنگ میان ایران و آمریکا و مشوش کردن افکار عمومی کشور هستند.

اینکه شوای عالی فضای مجازی، نظام اطلاع رسانی دولت یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توجیه مدیران مسئول مطبوعات و رسانه ها و هدایت و مدیریت فضای مجازی در این شرایط حساس برنامه ای، سیاستی، راهبردی یا اقدامی کرده اند یا در دست اقدام دارند، من بی اطلاعم.

سخن من در شرایط کنونی و جنگ روانی دشمن علیه کشور و مردم این سرزمین است. در شرایطی که ۲۵ استان کشور درگیر سیل مخرب و خسارت بار هستند، شرایط سخت معیشتی و زندگی مردم بدلیل تشدید تحریم های ظالمانه، غیر قانونی، ضد بشری، غیر انسانی آمریکا بر مردم ایران تحمیل شده است.

باید رسانه‌ها با درک اهمیت حیاتی چنین شرایطی بر مسئولیت خطیر خود همت گمارند. و به افشاگری و رسوا سازی مدعیان دروغ صلح، آزادی، دموکراسی و مذاکره را در دستور کار خود قرار دهند و ندای مظلومیت، انسانیت، صلح طلبی، ایرانیان را به گوش جهانیان برسانند. متاسفانه گرفتار نه تنها حاشیه شده اند بلکه «دل مردم را خالی» و «هراس در میان مردم پراکنده» می کنند.

امروز از رسانه های داخلی انتظار می رود با همه توان مساله” وحدت و اتحاد ملی” و “اقتدار و صلابت ایرانیان” را در برابر دشمنان به رخ آنان بکشانند. هرگونه تفرقه و پراکندگی” را بکلی کنار بگذارند. توانمندی ها و ظرفیت های بزرگ کشور در عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی را بدرستی و به دور از هرگونه غلو و اغراق تبیین نمایند.

بدیهی است معنای این سخن “مجیزگویی، تبلیغ نادرست، یا پرده پوشی بر روی خطاها و کژی های برخی خطاکار مدیران” نیست، بلکه هدف آن است که رسانه ها، مدیران، خبرنگاران، گزارشگران و نویسندگان و در یک کلمه “اصحاب رسانه” ببیند صحنه آرایی رسانه های بیگانه در همراهی و حمایت از دشمنان علیه ملت ایران چگونه است؟ و رسانه های داخلی ما چه رسالت و وظایفی برعهده دارند؟

آنچه که در شرایط کنونی مشاهده و نظاره می کنیم” نوعی انفعال، بی مسئولیتی، وادادگی، مرعوب شدن” غالب رسانه های کشور به خصوص فضای مجازی یله و رها در این جنگ روانی است. بی تردید دولت به عنوان میدان دار تحولات مهم کشور نمی تواند بی تفاوت باشد و بهتر است مسئولان دولتی خود وارد عمل شوند تا نیاز به ورود سایر قوا و نهادهای مسئول نباشد.
انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *